Livet leker....men inte för alla

Jag har det så bra, tänk att kunna sitta i sitt lilla fina kök på morgonen och lyssna på bra musik samtidigt som man äter frukost bestående av turkisk yougurt med färsk frukt, kaffe (starkt ska det vara och med mjölk) och som avslutning ett glas med Berocca.
Berocca är en vitamintablett innehållande mycket B och C-vitamin kalcium magnesium o zink (för er som inte vet) Denna lilla brustablett tar jag varje dag och jag tror bannemig att den är bra.
Att jag sedan röker två (minst) gula camel är väl mindre bra, men vi har väl alla våra laster.

Igår såg jag en stor affisch med en bild på en flicka (ca 10 år) och en man, troligen hennes pappa, dom stod mitt emot varandra och han höll sin vänstra hand runt hennes hals och den högra var höjd för att slå! Jag höll på att börja grina ,bilden var så himla verklighetstrogen.
Under bilden stod att läsa

Skicka ett sms till 72950....skriv "Förändra" så skänker du 50 (futtiga) kronor till vår kamp mot barnmisshandel.
Rädda Barnen

Det var inget svårt beslut


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jag tar också vitamin och mineral tablett varje dag + extra C-vitamin, och tror också det är bra.

Jag röker också, men som du skriver att alla har vi väl våra laster ;-)



Usch, vad hemsk bilden är som du berättar om.

Hur vuxna kan vara så grymma mot barn.

Man blir så ledsen.





2008-06-18 @ 14:19:23
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: skorpan

bra mami.

2008-06-18 @ 19:13:43
URL: http://amali.blogg.se/
Postat av: ejmis

Olika faller livets lotter... =(

2008-06-18 @ 20:39:22
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Pia

God morgon ! Mmmmm titta på tiden, man är uppe innan skam har fått på sig tofflorna men ska snart iväg till fiskbilen. Jo dessa Berocca käkade jag regelbundet under ett par år men va sjutton....hjälper det verkligen ? Det där med ciggen....Även solen har sina fläckar så även jag ;) Ha en bra dag.

2008-06-19 @ 04:46:31
URL: http://zanahoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0