För tjugo år sedan..........

satt jag ute i en eka på dalälven ute och fiskade med min dåvarande man och svärfar, ja vi var förstås inte gifta utan levde i synd, detta syndiga leverne hade lett till att jag nu väntade mitt fjärde barn.

Hon som var i magen hette Skorpan sedan första ögonblicket och gör så fortfarande, hur man kommer på dessa "arbetsnamn" vet jag inte men jag har i alla fall haft namn på mina barn i magen, men alla har inte haft sina smeknamn kvar, men den här lilla ungen kommer alltid att heta Skorpan.

Jag kände mig inte hundra när vi satt där i båten jag hade liksom lite för mycket värkar, hon skulle inte komma förrän om tre veckor, så vad var fel?
Hela natten var orolig och det var meningen att jag skulle på ett mädravårdsbesök dagen efter och jag minns faktiskt att jag skulle vara där klockan 12.00.
Det hör till saken att vi var på pappans föräldragård uppe i Dalarna på semester och skulle åka hem till Göteborg nån vecka innan beräknad nedkomst

Så fort mödravården öppnade nästa dag ringde jag dit och berättade hur det stod till och barnmorskan tyckte jag kunde komma dit direkt  "inte för att det var ovanligt med förvärkar, speciellt inte när det är fjärde barnet" sa hon
Vi åkte dit och för att göra en lång historia kort (are) så visade det sig att jag var klar, eller rättare sagt Skorpan var klar för att födas.
Ambulans till BB I Mora och imorgon klockan 13.38 var hon född

Världen sötaste bebis föddes och imorgon fyller hon 20 ÅR


Kommentarer
Postat av: Pia

När det gäller sina barns födelse kommer man nästan alltid ihåg detaljer. Underbart, ungarna tycker dessutom att det är kul att höra om minnena. Inte alls konstigt att de flesta kvinnor säer att barnafödelse är det starkaste minnet som aldrig kan suddas ut.

2008-07-12 @ 07:27:08
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Lustigt, jag hade också värkar fast just idag! Min dotter fyller år imorgon! ;)

2008-07-12 @ 08:10:25
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så mysigt du berättar om hur din dotter fick smeknamnet Skorpan.

Och det blev lite dramatisk när hon föddes. Tur att du hann till BB innan hon föddes för tydligen hade hon bråttom ;-)

Och vad tiden går fort. Först är de ett litet hjälplöst knyte och rätt som det är så är de vuxna.

Och ja, som det skrivs här ovanför, så är nog barnafödelse de starkaste minnena för kvinnor.

Samma med mig, jag minns så tydligt hur det var när min dotter föddes.



2008-07-12 @ 20:34:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Skorpan

Hej mami, tack för den fina historian :)

Älskar dig

2008-07-13 @ 09:45:37
URL: http://amali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0