charmig chaffis :)

Jag har just kommit hem från jobbet, jag har jobbat kväll på ett av stan´s jourapotek.

Ingen spårvagn i sikte, men där stod en buss,, skulle jag ha sådan tur att den gick förbi mitt?
Jag närmade mig den, och när jag var cirka 25 meter därifrån började den rulla, faan, hur länge skulle jag få vänta nu.

Det hör till saken att vi hade problem att larma när vi gick så jag var redan onödigt sen.

Jag ökade takten lite och tro det eller ej, bussen saktade in, och stannade, och öppnade dörrarna !!
milda makter, detta händer aldrig, snarare är det så att dom kör iväg fast man hänger sig på öppna-knappen.

Jag kollade om han skulle förbi mig, o ja det skulle han.

Min hållplats skulle han inte stanna vid, men en tidigare och en senare så det var lugnt,
vet ni vad han gjorde? han stannade på en hållplats som han normalt inte skulle, bara för att släppa av mig, vilken gofis!

När jag sa tack o hej så sa han,
-lova att du inte ringer till västtrafik
-jag lovar :)

Men i ärlighetens namn skulle jag ringa dit bara för att tala om att dom inte bara har surkärringar anställda utan en och annan bra person också
Men jag låter bli och nöjer mig med att bara vara glad o lycklig

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja visst finns de goa chaffisar. Mötte en förra veckan som stannade bussen när han såg mig småspringa. Oftast är det som du skriver att de kör iväg även fast du trycker på knappen.

2007-09-05 @ 07:32:10
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: F

Jag bor i en liten stad där vi genomgående har supertrevliga busschaffisar. Man säger tex alltid "hej" och något trevligt småprat när man går på bussen. Och när jag åker buss i Stockholms innerstad glömmer jag bort mig och beter mig på samma sätt, och det blir väldigt konstigt. Där verkar de nämligen ha haft en hård rekrytering efter charmlösa, otrevliga busschaufförer. Ju otrevligare de är, desto bättre lön får de. Tror jag.

2007-09-05 @ 18:04:54
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: äm

min och ickys chaffis körde ifrån oss i morse :( västtrafik är mest bajs... men han din chaffis gillar vi såklart!

2007-09-05 @ 20:37:40
URL: http://.amali.blogg,se
Postat av: Badtanten

Han skall självklart ha dagens ros.

2007-09-06 @ 08:40:24
URL: http://simhuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0