Snackar du kinesiska?

Jag undrar hur folk tänker, i dag hade jag en kund som var asiat av något slag. Han pratade med mig på sitt språk med en aning inblandning av svenska ord, vad tror dom? att vi i Sverige kan alla språk i hela världen?
Det värsta var att vi var oense om betalningen och det var inte helt lätt att lösa med dessa förutsättningar, jag tror han förstod mer svenska än han kunde prata så det löste sig till slut, (tror jag)


Det var två gubbar i norra Sverige som pratade om hur bra det var att kunna fler språk , den ene kunde faktiskt bara svenska och var lite ledsen för det eftersom kompisen kunde flera och påstod att det var bra att kunna, en dag kom en turist till orten och ville fråga efter vägen
Turisten frågade gubben
-pratar du engelska? (på engelska)
-vaa?
-pratar du tyska? (på tyska)
-vaa?
-pratar du franska? (på franska)
-vaaa?

Nästa dag träffade han sin kompis
-du, jag träffade en snubbe igår och han kunde jättemånga språk men inte fan hade han någon nytta av det!

Där ser man, så är det nog :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha den var riktigt rolig!

2007-10-15 @ 23:03:53
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pia

hehehehe möter en och annan i affären oxå som tror att man kan alla världens språk. Pratar de inte svenska tar jag engelska, därefter "skiter" jag i det faktiskt. Jo...tyskarna försöker göra sig förstådda med en blandning av engelska o tyska och det blir inte så svårt, tyska ord är i många fall som svenska eller tvärtom ;)

2007-10-16 @ 07:55:30
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Vaniljis

He he.. ;)

2007-10-16 @ 18:28:22
URL: http://vaniljis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0