STUDENT FÖR FJÄRDE GÅNGEN



Nu har min yngsta dotter tagit studenten, det blev den fjärde i ordningen, ja inte för henne  men för mig, ja jag har ju inte tagit studenten fyra gånger, men jag har fyra barn som gjort det. Ok?

Den 29 maj en helt vanligt tisdag för dom allra flesta, men inte för henne, hon startade med champagnefrukost vid så där halv åtta i Vasaparken, sprang ut klockan 12.30 till "walking on sunshine" eller heter den "walking on sunside"? förmodligen heter den "walking IN sunshine"  ja det gör den absolut.

Hon var vacker,lycklig och lite lätt berusad, trots den tidiga timmen, berusningen var nog orsakad av både lycka och champagne.

Tisdagen den 29 maj började riktigt dåligt, det första som hände var att jag och en av mina döttrar blev osams direkt vi såg varandra, inte bra, det dröjde bara en timme så började det spöregna.............HJÄLP! jag ska köra Skorpan och hennes kompis i min bubbla cab!!! Man kan inte cabba när det spöregnar, ingen backup, jag hade ju sagt att det inte kunde bli annat väder än vackert på hennes student, alla andra har ju haft vackert väder.

Nu kommer solskenshistorien!!

En kvart före utspringet klarnar det upp och då menar jag klarnar upp,,,,,, SOLSKEN!!  Jag tror på Gud!

Nu ska vi köra runt i sådär två tre timmar i centrala Göteborg, två helgalna studentskor som dricker champagne,sjunger , visslar och vinkar till alla, tänk att få vara sådär lycklig
Studentmottagning utomhus med massor av folk, trevligt!

Och nu???
Jag har bara vuxna barn ,hur känns det? Jag vet inte!


image2

Kommentarer
Postat av: äm

jag var faktiskt inte berusad när jag sprang ut! jag var det tidigare och jag var det definitivt senare dock ;)
låten heter walking ON sunshine för övrigt, lite magiskt ska det vara vet du... studenten var lovely! Älsk

2007-06-05 @ 00:27:48
URL: http://amali.blogg.se
Postat av: mami

hela dagen var magisk!

2007-06-06 @ 23:09:23
Postat av: Pia

Underbart med vuxna barn.....ska bara överleva den lille på 16 ett par år till. Å andra sidan...har jag överlevt två innan ska väl denne lille inte ta död på mig...fast ibland så tror fan...

2007-06-08 @ 10:51:33
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Smul

Tack för cabåkandet!
Också mycket trevligt att efter 12 års vänskap med Äm få träffa kvinnan som producerade henne. :D
/ Julia

2007-06-12 @ 10:19:12
URL: http://www.julianicander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0