Mormors gofisar

I dag har jag varit i  Leksand och träffat mina två små gofisar, vilken tur att det finns helger så man hinner med lite annat än bara jobbet!
Deras mamma drog med dom och mig till ett barnkalas, en himla massa små ungar som käkade tårta och drack saft ur drickflaskor med sugrör, dom är så gulliga och det verkar inte finnas något stopp i dom när det vankas godsaker, annat blev det när det bjöds på middag hemma vid egna köksbordet, inte alls så glatt då :)
När jag skulle åka hem bjöds jag på en härlig hejdå- kram, en så´n där som sitter kvar i kroppen hur länge som helst.....gött

Jag körde närmsta vägen tillbaka dvs över Venjan, väl ute på Vasaloppsvägen strax efter Mångsbodarna gick det väl så där......ja ganska fort...........men inte fortare än att jag hann att stanna in för en fjolårskalv som stod och betade precis i vägkanten. Den lilla älgkalven var alldeles ensam, nyss bortjagad av sin mamma, tänk va hemskt att bara vara ett år och inte få vara med sin mamma mer, bara för att hon ska få en ny kalv!?

Djurlivet är hårt, räven som stryker omkring vårt hus blir tex jagad av vår katt var och varannan dag!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vi stötte också på älg idag och räven sitter nästan varje dag ute i hästhagen och försöker ta fågelungar. Vi har tur vi som får uppleva lite av vårt svenska vilt.

2007-06-17 @ 23:49:25
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: F

Jag tycker alltid det känns så sorgligt är fjolårsungarna blir bortstötta, även om jag vet att det ska vara så.

2007-06-18 @ 20:55:33
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0