Det blommar!

Varför i hela friden firar man den 6 juni? Ja, jag vet varför men jag menar varför.

Jag har då inte haft någon som helst glädje av denna lediga dag, hoppas ni som eventuellt läser detta har haft det.
Jag sov visserligen (eller rättare sagt jag stannade i sängen) längre än om jag skulle jobbat, sedan köpte jag några fina blommor till vår "skrotiga" trädgård. Det började jättebra med att jag frågade min sambo om vi skulle åka och handla blommor och svaret blev ja. Vi ägnade cirka trekvart till detta inköp plus att vi hängde upp dom.
En vit surfina till vårt herbere (jag vet hur det ser ut men kan nog inte stava till det)  och två fucior, en till slogboden och en utanför ytterdörren, det blev fint. Jag fick genast hopp, vi kanske skulle fixa lite hemma idag, men så blev det inte, tyvärr.

Det var inte mycket "drag" på stan om man säger så, nationaldagen skulle firas stort, med march från Centrumhuset till Olinspagården, det gick 15-20 personer i led med flaggan i fören, Gud så banalt, ja pinsamt faktiskt. Jag gick INTE! Jag såg det inte ens, jag fick det berättat för mig.
Det var mer folk på korvmojen, där jag var och "firade" med stekt potatis,korv och ägg.

Så nu är dagen slut, denna fantastiskt vackra försommardag med nästan 30 grader varmt.
Men till vilken nytta?
Det stavas absolut härbre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0