Bara hjärtat är kvar!

Nu är snön snart borta!
Det  är bara ett ställe kvar, det är "skrevan" som gör att snön som ligger där ser ut som ett hjärta när man tittar upp på fjället. Hjärtat brukar försvinna under juni och vara borta till midsommar.
En del människor är himla intresserade av väder och antecknar noga allt som händer, dagen då "hjärtat" försvunnit är noga antecknat av sånt folk. För många år sedan var det några grabbar som målade ett hjärta där uppe, som så klart aldrig försvann. Det var många som slet sitt hår, dom kunde inte förstå hur snön kunde ligga kvar i juli,ännu konstigare när den låg i augusti.Så småningom var det nån som kollade och fick se orsaken till det hela.
Många tunnhåriga här....

På tal om kroppens organ,
Huden  är vårt största organ (nästan två kvadratmeter) och jag undrar varför i helvete måste det bli större? Jag menar mitt skinn är då tillräckligt stort för mig och det jag har att fylla ut det med.
Eller är det som någon sa, att musklerna lossar från benen ?
och sen lossar väl huden från musklerna då och sen är det klart. Det hade varit bättre om huden blivit mindre och muskelmassan större tycker jag, och säkert många med mig.
Det är klart man ska vara nöjd med sig själv!? Men min femtioårskris har satt sig som ett blåmärke och verkar försvinna sakta, sakta, sakta. Tänk om det aldrig försvinner!  Hemska tanke.

Kommentarer
Postat av: Penis

ha ha ha ha ...... IQ fiskmås eller!!!!!!

2007-06-12 @ 23:18:00
Postat av: ejmis

Min hud blir också bara större.....

2007-06-13 @ 09:11:31
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Pia

IQ fiskmås? ja kanske, men du det var faktiskt vit målarfärg!? :)

2007-06-13 @ 10:54:31
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: F

Jag åkte motorcykel med några goda vänner i helgen, och vi var och fikade på flera ställen. Därför enades vi om devisen "Det gäller att hålla skinnet spänt!". Det är gott och roligt sätt att hålla rynkorna borta....

2007-06-14 @ 19:07:22
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0