tänk på vad du säger så du inte säger det du tänker......

två kvinnor kommer fram till mig den ena säger
- Hola!
den andra
- Hej!
jag svarar hola eftersom jag kan ett par ord spanska, måste ju verka lite märkvärdig :)

- min väninna här kommer från Spanien och hon har glömt sina p-piller, , vad kan hon göra?
- hon måste fixa ett recept för att jag ska kunna hjälpa till med det, svarar jag

vi pratar p-piller, kondomer o dagen efterpiller, jag föreslår som säkraste alternativet återhållsamhet. Samtalet är rikitgt trevligt och öppet, den spanska kvinnan gillar inte mitt sista förslag, nej det får bli ett paket kådisar så länge!

- i Spanien kan man köpa p-piller utan recept berättar den svenska kvinnan
det är bara första gången man behöver söka upp en läkare

- man behöver bara ha  ett enda samlag med honom så är allt klart

jag höll på att bryta ihop, hon hörde inte vad hon sa

- oj! haaha så det menar du? bara ett enda  samlag..........
- nej nej ..jag menar samtal!!!




Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha,ha,ha...tur det var SAMTAL!!

2008-07-20 @ 08:37:21
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, och du kunde hålla dig för skratt?

2008-07-20 @ 10:39:58
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt ! Ja faktiskt är det ju så i Spanien att man behöver bara träffa läkaren första gången så skriver han ett par rader på ett vitt papper så är allt klart, man har ju inte gula receptpapper där , där av är det jäkligt mycket enklare att inhandla medicin dessutom är ju personalen lika välutbildade som svenskar ( om inte ännu bättre) fast det måste alltid finnas en apotekare som är nästan läkarutbildad, han/hon har ansvaret över allt som säljs. Man går dit, visar upp sig och sedan köper medicin, sverige har ju börjat med sjuksköterska har jag förstått.



Vad tror du om diskussionen kring att privatisera apoteken ?

2008-07-20 @ 11:32:27
Postat av: Pia

Hmmmm det var jag som skrev ovanstående ...men det förstod du säkert

2008-07-20 @ 11:33:29
Postat av: Penis

HAHAHAHAHAHAHA

2008-07-20 @ 14:47:02
Postat av: Skorp

hahaha... kanske skulle bli farmaceut trots allt :P

2008-07-20 @ 19:06:30
URL: http://amali.blogg.se/
Postat av: Pia

det är kul på jobbet så bli farmaceut du skorpan!

faktum är att att det ibland är riktigt svårt att hålla sig för skratt, denna gång var det helt ok att skratta men i många situationer får man verkligen bita ihop.

om privatiseringen så tror jag att det kan bli bra men det är en bra bit kvar tills alla bitar är på plats, hade det varit för så där fem-sju år sen hade jag absolut varit en av dom som startat eget apotek med bara den bästa personalen och det mest kundvänliga apoteket.

2008-07-21 @ 08:13:17
URL: http://mammipiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0