SPRIT..........

Det är viktiga saker det där med sprit. Man måste på något sätt ha det, eller i alla fall något med alkohol i dvs vin går alldeles utmärkt. Jag dricker mycket hellre vin än sprit, jag tar gärna en raki i Turkiet eller en ouzo i Grekland en och annan öl kan också gå bra, men starksprit i Sverige är mindre vanligt att jag dricker.

På tal om sprit beställde jag 5 liter sprit till min son som skulle levereras på hemresan från Kreta.
Blev jag paff när påsarna på sätet bara innehöll parfym och 6 flaskor vin, det var inte till honom utan till mig.
-VAR ÄR SPRITEN?? sa jag ,nej jag skrek faktiskt rakt ut ---VAR ÄR SPRITEN??
Vi letade ibland grannarnas påsar och uppe i hatthyllorna...ingen SPRIT
Jag tillkallade genast alla flygvärdinnor och stewartar jag såg och förklarade att min sprit faktiskt var borta, dom kollade på min beställning där fanns BARA det som var till mig INGEN SPRIT beställd!? vaaa?
Kabinchefen tillkallades och efter en stund kom hon tillbaka och sa att jag skulle fylla i det jag beställt på en fin liten blankett, denna skulle sedan hon signera och jag kunde köpa spriten hemma och skicka in den lilla blanketten och kvittot från systembolaget, sedan skulle jag få mellanskillnaden utbetald!
Yes.... Han skulle i alla fall inte bli utan sin sommarsprit.

Detta är nu gjort och pengarna utbetalda!


Hur kunde detta hända ?
Kan det månne bero på en enda liten  (missad) knapptryckning på datan när jag la till den här lilla goa spritbeställningen????
Mitt eget fel? Mmmmm......kanske


Ett gammalt par kom till kyrkan för att bikta sig

-Jo pastorn...jag vet inte riktigt hur jag ska börja sa mannen
-Säg som det är .det är alltid bäst och enklast. sa pastorn
-Jo.....det var så här, gumman stod lutad över frysboxen och jag kunde inte mmm...ja jag kunde inte låta bli så jag satte på henne
-Det låter väl inte så konstigt det är helt normalt mellan man och hustru. Hur länge har ni varit gifta?
-Ja det är väl så där fyrtio år
-Be du Ave Maria tre gånger så är allt frid och fröjd.
Så kom gumman och berättade i stort sett samma historia, hon var mycket skamsen att hon gett sig hän så där.
Pastorn uppmanade henne att be Ave Maria tre gånger så skulle allt vara förlåtet.
När paret var på väg ur kyrkan vände sig mannen om och sa
-Kan vi komma in i kyrkan i fortsättningen också?
-Det kan ni göra svarade pastorn Ni är så välkomna!!
-Bra! För på Konsum där släpper dom fan inte in oss längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0