Nu har hon flyttat

image6

Äntligen har hon flyttat ut!
Hon har bott hos oss sedan i julas, skjuten i höstas av min bestialiske sambo :) hon var för övrigt pejlad så vi vet att hon hette Strandli och hon var åtta år.
Jag minns när han hade skjutit henne, jag var i Göteborg då och satt hos optikern när min mobil ringde, han var överlycklig att jakten hade lyckats och han hade äntligen fått skjuta björn.
Ja sådana är dom jägarna, som tur är han en vänlig själ i övrigt.
Jag trodde inte det var sant när han sa att den skulle stoppas upp och när den kom hem till oss fick den bo i vårt vardagsrum!!??  Ett tag sa jag att han fick välja mellan henne och mig, han lovade att hon skulle stanna ett kort tag.
Jojo, det blev ett halvår, men nu äntligen är hon borta.
Kanske kommer jag att sakna henne trots allt, vi får se när jag återvänder hur det blir, det var faktiskt en vacker björn.

Kommentarer
Postat av: Pia

Du är tagen, läs mer på min blogg ;)

2007-07-03 @ 13:55:03
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag förstår om du är lättad över att hon flyttat!!

2007-07-03 @ 20:11:15
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lotta

Har haft en uppstoppad mård som jag hade ett ont öga till. Knappast i klass med en björn, men jag har svårt för uppstoppade djur! Horn är ok, kan vara riktigt fint på väggen, men ett djur som glor på mig med glasögon. *ryyyys*
Som tur var började den tappa pälsen så den fick flytta till pannrummet! :-D

2007-07-03 @ 21:34:29
URL: http://ischa01
Postat av: F

Jag är djupt imponerad! Tänk att ha en riktig björn hemma! Förstår att det inte är så kul att ha den i vardagsrummet, men jag tycker ändå det är superhäftigt! Min Björn hemma är mycket tamare (=maken). Fast vi hade ett stort äckligt bäverskinn uppspänt på väggen en tid, och det var jag betydligt mindre entusiastisk över än maken.

2007-07-03 @ 23:36:10
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0