Strömlöst i Bärvallen

Vi var ute och åt en helt fantastisk middag på Lindvallen i fredagskväll.

Det blev vitlöksbröd, vackrare än jag någnsin skådat och goda, det var fritterade räkor, det blev oxfilé med bakad potatis, bea och rostad vitlök i yogurt, helt makalöst gott. Jag drack vin L-A körde!

När vi kom hem igen var det strömlöst och det varade i kanske två timmar, vi knäckte en flaska rött och sedan drog partyt igång.

Vi behöver egenligen ingen el för här finns vedspis och vevgrammofon, och den gick igång, L-A vevade upp med pannlampa på skallen och spelade stenkakor så det stod härliga till

Ja men den här är ju hundra år sa jag när han spelada Violettta med Beritl Bo, ja sa han men den har varit populär under din tid!?

Vaaaa? det tror jag inte på,så gammal är jag inte!

Han spelar sin mofars favorit som är Lyckobringaren med Karl Jularbo och han spelar luftgitarr till, nej förlåt jag menar luftdragspel, han har sin pannlampa på skallen fortfarande och det ser så coolt ut,

Kolla här säger han och visar mig sitt vinglas!
Det är inte såååå häftigt, i rödvinet simmar det omkring massa bös (som vi säger i Göteborg) inte fan vet jag vad det är, jag vågar inte titta i mitt, dricker snabbt ur och säger till honom att genast hälla ut sitt vin och byta glas

Detta är en härlig kväll i Sälen

Kommentarer
Postat av: mammselen

Vad härligt det verkar.
Jag är lite avundssjuk... vedspis och allt...

2007-12-03 @ 21:03:52
Postat av: Helen

Så trveligt o mysigt det lät :) Det var inte igår hoppas allt är bra med dig, fredag o idol som gäller ikväll :) Ha de gott
Kram

2007-12-07 @ 09:44:07
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: F

Nu börjar jag sakna dina inlägg...

2007-12-09 @ 10:03:31
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0