RASTLÖSA JAG

Mer blommor inköpta och planterade idag. Det blir såå fint, nu är det bara lite hästslädar, skoterkälkar,diverse bräder,stora plastdunkar där det varit olja eller bensin i som ska bort ur min åsyn, sen är trädgården fin.
Men det får inte gå för fort har jag förstått,
- ta det lite lugnt när du är ledig
- ja men när jag jobbar blir det inte nåt gjort här hemma!
- men snälla du ta och lugna ner dig lite nu, kom och sätt dig här.
Men jag vill inte sitta, jag vill göra något, helst hela tiden.
Det är klart att han blir trött! Han behöver inte ens göra något ,det räcker att lyssna på mig.

Idag har han hyvlat borden hos Osman, det var rätt kul att kolla. L-A slipade, tre turkar runt honom, en höll i elsladden en hängde på en sop (ja dom kallar borstar så här uppe) den tredje stod och kollade så att allt gick rätt till. Jag var vid detta tillfälle helt lugn och drack lite kaffe.

Vi har för övrigt ätit en riktigt god middag i dag bestående av ugnstekt regnbågsforell med gräddsås och färskpotatis och lite annat smått och gott, fisken var fångad i en liten sjö här i närheten, vi fick den av L-A s morbror, fler sådana vill vi ha!

Kommentarer
Postat av: Pia

man vill gärna Bli " färdig" någon gång brukar jag säga till sambon...tyvärr har han inte riktigt samma inställning. Detta innebär att jag kan bli skit sur vilket i sin tur leder till att han blir gnällig som en 3:åring. Nu ska jag iväg till brosan i kalmar några dagar, kan bli intressant, vem ska fixa allt hemma under tiden ?

2007-06-11 @ 05:51:18
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Pia

Trevlig semester!

2007-06-11 @ 09:43:49
URL: http://mammipiha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0