PÅ JOBBET






Hur är det på jobbet då?
Som vanligt! "Stolliga" kunder kommer och går.

Tavegyl mixtur till ett barn med vattenkoppor, pappan frågar
- Ska man smörja in det på huden?
- Oj, nej den ska tas via munnen                                                                                        

Xyloproct stolpiller till man med hemmorojder
- Hur fungerar medicinen för dig?
- Ja det fungerar väl så där, men jag tycker att dom är lite äckliga
- Äckliga? Hur  (hjälp) tar du dom?
- Ja jag sväljer väl dom

Ibumetin är en smärtstillande tablett som heter så!
- Och så vill jag ha en ibumutterin
- Och så vill jag ha en ibutrin
- Och så vill jag ha en muteberin
- Och så vill jag ha en  ........................ja dom kan kallas va fan som helst, men vi som jobbar på apotek vi vet vad dom vill ha i alla fall.

Zon gel är en smärtstillande och inflammationshämmande  salva, fast i gel då, den ska smörjas på huden ,en kund trodde att man kunde använda den mot huvudvärk...
- Hur tänker du då?
- Jag trodde man kunde smörja in huvudet
- Vaaaaa? Ont för att du är dum?
Det gäller att tänka på vad man säger så man inte säger vad man tänker!!

Kund med handeksem tyckte inte att egenvårdsbehandlingen hjälpt
- Hur har du behandlat dina eksem?
- Jag smörjar morgon och kväll med Xyloproct
- Oj oj oj, men du vet att den salvan använder man till hemmorojder, jag tycker du ska pröva med något annat (fniss)

Hur kan man hålla sig från gapskratt sådana gånger? jag bara undrar.
Dom e för goa!
Och snälla Ni som läser detta,,bli inte ledsna om ni skulle vara en av dessa kunder :) hihihi










Kommentarer
Postat av: Pia

Det va jag med stolpillrerna :) Nä men ärligt.....hur kan man missuppfatta något sådant ?

2007-06-20 @ 23:34:08
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: F

Ha, ha! Du borde kunna jobba som diplomat, du har enorma förutsättningar att hålla masken i känsliga lägen!

2007-06-21 @ 08:55:20
Postat av: ejmis

Jag ångrar att jag inte skrivit ner alla fantastiska samtal man har varit med om i olika jobbsituationer genom åren...det skulle kunna vara en tjock bok nu!!
Du gör det bra som kan hålla dig för skratt!

2007-06-21 @ 13:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0