"Kopparmärra"

I går var vi först på Star of India och  käkade indiskt och det var väldigt gott, öven om indisk mat inte är det jag helst äter. Det är en liten krog och det var lugnt och skönt att sitta där. Vi fortsatte till avenyn och vi strosade runt ett tag för att senare hamna på Brasseri Lipp där vi drack irish coffe, och den var så himla go att vi tog en till, ja faktiskt två på raken :)
När vi var på väg till den indiska krogen gick vi förbi Kopparmärra och jag försökte vara lite guide för sambon
- det här är kopparmärra, sa jag
L-A stannade till, kollade i skrevet på hästen och sa
-nää du .....där har du allt fel
- va? den heter visst kopparmärra, sa jag bestämt, det borde väl jag veta!!
- ja skit samma vad den heter, sa han men inte fan är det en märr
Jag kollade naturligtvis och visst ,där såg jag  "grejerna"  på hästen , det e ju en hingst!

Statyn är av koppar och cirka 12 meter hög och har stått i Göteborg sedan början av nittonhundratalet, det är en maffig staty, den föreställer som namnet säger en häst med ryttare och jag tror det är Karl den lX. som sitter på.

Kvällen var riktigt trevlig så det var kanon att L-A kom hit.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vid Kopparmärra mötte jag min sambo första gången.

2007-07-15 @ 00:03:28
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Vaniljis

Kul att du blivit sambo igen. Klart du var värd en kväll ute! Kram

2007-07-15 @ 08:22:20
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: Pia

Fick med mig sambon ut igår kväll, tillsammans med väninnan. Vi svingade några bägare på Dubliners, trevligt trevligt men hur fort gick klockan ? Var inte hemma förrän 02.30.....trött idag ;)

2007-07-15 @ 15:39:31
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Pia

Junitjej:Kopparmärra är ju ett bra "vi möts där ställe" kul att just ni träffades där.
Vaniljis: sambo igen men väldigt kort:)
Pia:Hittade Tessan dit? hihi

2007-07-15 @ 23:41:32
URL: http://mammipiha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0