Hon har inte fått nå´t på länge!

I dag på morgonen skulle jag åka till sjukhuset, jag tog spårvagnen från Redbergsplatsen och där mötte jag surkärringen.......
Jag stämplade mitt 100-kort och det blev minus (alltså jag blev skyldig pengar) jag gick till föraren för att betala mellanskillnaden, jag lämnade fram mitt kort, hon tittade arg på mig och sa
- det får du göra i myntapparaten!!! (morr), hon drog igen den lilla luckan med höger hand som om hon knockade nån
- ok, sa jag samtidigt som jag såg att jag hade inga mynt.
Jag knackade på rutan i samma ögonblick som hon startade vagnen..........men nu djävlar......hon tvärnitade spårvagnen, jag flög fram mot rutan och tillbaka.......hon slet upp luckan igen och stirrade på mig
- jag har inga mynt, sa jag ....(nu slår hon väl mig)
- hur gör jag då?
- DU FÅR VÄL VÄXLA, nästan skrek hon
- ok, kan man göra det i myntautomaten??
-NEEEJJJ
pang igen med luckan och iväg.
I ursinne gick jag och satte mig, vilken förbannad subba....jag satt och hoppades på att det skulle komma på en kontrollant så jag fick berätta det för nån, men ingen sådan kom.
Detta innebar att jag åkte utan att ha betalat fullt, men i ärlighetens namn ska dom inte ha betalt för en så dålig tjänst!?
 
Strax innan vi kom till hållplatsen före huvudingången, sa högtalaren "SS huvudingången" och en gammal tant reste sig för att gå av, men hon kände inte riktigt igen sig så hon gick fram till föraren för att fråga om det verkligen var rätt......................behöver jag säga hur hon blev bemött?

Denna fula kärring (i min egen ålder) var bland det värsta jag mött, hon ska vara hemma med skurtrasor, inte bland folk!!

Hoppas alla får en trevlig helg alla utom surkärringen :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Trist att bli bemött på det sättet, har träffat på en och annan surkatt oxå. Men som tur är det flesta riktigt trevliga. Jävla påhitt det där med automaten, funkar sällan eller aldrig eftersom vi faktiskt uppmanas att använda våra betaltkort när vi handlar, därav aldrig några kontanter....får inte ihop detta. Ha en bra kväll

2007-07-20 @ 19:34:09
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Penis

vikken going muffs

2007-07-20 @ 22:14:39
Postat av: ejmis

Vilken rugguggla!!!

2007-07-21 @ 01:12:54
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Helen

Det finns en hel del galningar ute på arbetsmarknaden tydligen!

2007-07-25 @ 11:18:30
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0